AŞURE KAZANINDA KARDEŞLİK KAYNADI

Muharrem ayının manevi atmosferi Armutlu’da düzenlenen aşure ikramı programıyla yaşatıldı. Merkez Hacı Ali Paşa Camii avlusunda gerçekleştirilen etkinlikte vatandaşlara aşure ikram edilirken,…

Muharrem ayının manevi atmosferi Armutlu'da düzenlenen aşure ikramı programıyla yaşatıldı. Merkez Hacı Ali Paşa Camii avlusunda gerçekleştirilen etkinlikte vatandaşlara aşure ikram edilirken, birlik, beraberlik ve paylaşma mesajları verildi..

 

Haber

Armutlu'da Muharrem Ayı ve Aşure Günü dolayısıyla düzenlenen anlamlı program, vatandaşların yoğun katılımıyla gerçekleşti. Cuma namazının ardından Merkez Hacı Ali Paşa Camii avlusunda gerçekleştirilen aşure ikramına Armutlu Kaymakamı Erinç Demir, Armutlu Belediye Başkanı Cengiz Arslan ile belediye meclis üyeleri katıldı. Program kapsamında vatandaşlara geleneksel aşure ikram edilirken, Muharrem ayının manevi iklimi hep birlikte yaşandı. Cami çıkışında kurulan stantlarda yüzlerce kişiye aşure dağıtılırken, vatandaşlar etkinliğe yoğun ilgi gösterdi. Uzun kuyrukların oluştuğu programda paylaşma ve dayanışma kültürünün en güzel örneklerinden biri sergilendi. Kaymakam Erinç Demir ve Belediye Başkanı Cengiz Arslan, vatandaşlarla tek tek selamlaşarak sohbet etti, hayırlı cumalar dileklerini iletti. Programa katılan vatandaşlarla yakından ilgilenen protokol üyeleri, Muharrem ayının birlik ve beraberlik duygularını güçlendiren önemli bir zaman dilimi olduğuna dikkat çekti. Yüzyıllardır Anadolu'nun en önemli geleneklerinden biri olarak yaşatılan aşure ikramının, farklılıkların bir araya gelerek oluşturduğu birlik ve kardeşliğin simgesi olduğuna vurgu yapılan etkinlikte, paylaşmanın ve dayanışmanın toplumun en güçlü değerleri arasında yer aldığı ifade edildi. Vatandaşlar da düzenlenen organizasyondan duydukları memnuniyeti dile getirerek emeği geçenlere teşekkür etti. Özellikle Cuma namazı sonrasında gerçekleştirilen programın manevi atmosferi güçlendirdiğini belirten vatandaşlar, bu tür etkinliklerin toplumsal birlikteliği pekiştirdiğini söyledi. Armutlu Belediyesi öncülüğünde gerçekleştirilen program, edilen duaların ardından dağıtılan aşure ikramıyla sona erdi. Katılımcılar, Muharrem ayının bereketinin, kardeşliğin, paylaşmanın ve dayanışmanın tüm topluma huzur ve esenlik getirmesi temennisinde bulundu.

 

https://haberci.com.tr/asure-kazaninda-kardeslik-kaynadi/